سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



نظرسنجی: 52 درصد آلمانی ها مخالف مشارکت کشورشان در جنگ با داعش هستند


به گزارش خبرگزاری رویترز از برلین، نتایج نظرسنجی کنسرسیوم رادیوهای دولتی آلمان موسوم به «آ. آر.دی/ ARD» که روز جمعه منتشر شد، نشان داد که شهروندان آلمانی درباره مشارکت مستقیم کشورشان در عملیات نظامی علیه داعش در عراق و سوریه اختلاف نظر دارند.
این نظرسنجی که بین هزار نفر از شهروندان آلمانی و به دنبال حملات تروریستی در پاریس انجام شد، نشان داد حدود 52 درصد آلمانی ها با ایده پیوستن کشورشان به جنگ با داعش مخالف و فقط 41 درصد موافق آن هستند.
آلمان تاکنون به آموزش نیروهای امنیتی کرد در عراق کمک کرده اما هنوز به حملات هوایی آمریکا و فرانسه علیه مواضع داعش در سوریه نپیوسته است.
گفته می شود مخالفت شهروندان آلمانی با جنگ عراق و مداخله اندک این کشور در افغانستان، احتمال هدف قرار گرفتن این کشور در حملات تروریستی مشابه حمله پاریس را کاهش داده است.
مقامات شهر هانوفر در شمال آلمان روز پنجشنبه مسابقه دوستانه فوتبال بین آلمان و هلند را به دلیل یک تهدید امنیتی خاص لغو کردند.
نشریه آلمانی «هانوفرشه آلگماینه/ Hannoversche Allgemeine » طی گزارشی در این زمینه اعلام کرد مقامات امنیتی این کشور هشدارهایی را درباره برنامه ریزی گروهی که یک شهروند آلمانی هدایت آنها را برعهده داشت برای انجام پنج بمب گذاری دریافت کرده بودند که سه مورد آن به بمب گذاری در داخل ورزشگاه مربوط می شد.
تحقیقات پلیس آلمان نتیجه ای در کشف بمب ها یا دستگیری عاملان آن نداشت.
در حمله های تروریستی جمعه شب گذشته در پاریس، شش تیراندازی و دو انفجار انتحاری در هفت نقطه پاریس روی داد که در اثر این عملیات 129 نفر کشته و بیش از 350 نفر دیگر هم زخمی شدند.
گروه تروریستی «داعش» مسئولیت این حمله ها را بر عهده گرفته است.
بعد از این حملات، موجی از وحشت اروپا را فرا گرفته و مقامات فرانسه اقدامات خود را برای مبارزه با داعش و تامین امنیت شهروندان خود تشدید کرده اند.
اتحادیه اروپا نیز تدابیر امنیتی خود را بویژه در مورد بستن مرزها به روی آوارگان تقویت کرده است.
اروپام**9158**1485**1517

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
مشارکت زنان کرد در جنگ با ظلمت گروه شیطانی داعش