سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



سرانه فضای ورزشی هر دانش‌آموز در خراسان رضوی کمتر از میانگین کشوری است


به گزارش خبرگزاری فارس از تربت‌حیدریه، مرتضی رئیسی ظهر امروز در مراسم افتتاح و کلنگ‌زنی سالن ورزشی دانش و دبیرستان نمونه دولتی امام حسین(ع) با بیان اینکه تأمین زیرساخت‌های ورزشی از نیازهای آموزش و پرورش است، بر افزایش فضاهای ورزشی در کنار فضاهای آموزشی تأکید کرد.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور افزود: احداث یک هزار و 500 سالن ورزشی در دستور کار قرار گرفته است، که در دو سال اخیر بیش از 600 سالن ساخته شده و بالغ بر 900 سالن ورزشی دیگر به صورت نیمه تمام باقی مانده است.

رئیسی همچنین اذعان کرد: افزایش سرانه فضای آموزشی متناسب با استانداردها و نیازهای واقعی آموزش و پرورش تکمیل‌کننده فرآیند تعلیم و تربیت کشور است.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان رضوی نیز گفت: از سال 88 تاکنون احداث 26 استخر در استان آغاز شده اما به دلیل کمبود اعتبارات متوقف شده است.

جواد پورجاهد افزود: 38 سالن ورزشی نیز با پیشرفت بالای 60 درصد در حال انجام است، که از این تعداد تا کنون 18 سالن افتتاح و به بهره‌برداری رسیده است.

در ادامه این مراسم رئیس اداره آموزش و پرورش تربت‌حیدریه نیز اظهار کرد: سالن ورزشی دانش با اعتباری بالغ بر 7 میلیارد و 500 میلیون و با یک هزار و 334 متر مربع زیر بنا از محل اعتبارات تخریب و بازسازی سازمان نوسازی و تجهیز مدارس به بهره‌برداری رسیده است.

سعید نیرویی گفت: همچنین کلنگ احداث دبیرستان شبانه‌روزی نمونه امام حسین(ع) با 2 هزار و 400 مترمربع زیر بنا در سه طبقه و با اعتباری بالغ بر 260 میلیارد ریال زده شد.

در این مراسم مدیرکل توسعه و تجهیز مدارس خراسان رضوی، معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان رضوی و روسای ادارات شهرستان برگزار شد.

انتهای پیام/3138/ت30


ویدیو مرتبط :
آهنگ مسابقات سازه های ماکارونی دانش آموزان استان خراسان رضوی