سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



کرمانشاه نیازمند دستورالعمل های مدون در حوزه مدیریت بحران است


به گزارش ایرنا روابط عمومی استانداری روز چهارشنبه به نقل از مجتبی نیک کردار در جلسه کارگروه تخصصی امداد و نجات استان اعلام کرد: از این کارگروه انتظار می رود با برنامه ریزی مدون و عملیاتی سعی کند در مواقع احتمال وقوع بحران از آسیب های احتمالی جلوگیری نماید و برنامه ریزی قبل از بحران را سرلوحه کاری قرار دهد.
وی افزود: آموزش جمعیت های مردمی در شهر و روستا باید از جمله برنامه های مدون در حوزه امداد و نجات باشد زیرا تا تیمی به روستایی از شهرستان ها اعزام شود به طور قطع آسیب های جدی وارد شده بنابراین اگر مردم همان روستا به اندازه کافی آموزش در زمینه مقابه و آمادگی را فرا بگیرند آسیب ها به حداقل خواهد رسید.
نیک کردار خاطرنشان کرد: در استان کرمانشاه دو هزار و 500 روستا وجود دارد که از این تعداد یک هزار و400 روستا دارای دهیار است که در صورت آموزش های لازم می توانند آسیب ها و مخاطرات احتمالی در حوزه آتش سوزی را کنترل و مهار کنند.
وی تصریح کرد:80 درصد مخاطرات احتمالی در استان با برنامه های پیش بینی، پیشگیری و آمادگی قابل کنترل است و از مسئولان کارگروه های ذیل شورای هماهنگی مدیریت بحران استان انتظار می رود که با شناسایی عوامل حادثه ساز قبل از وقوع بحران، تلاش کنند در حین بحران آسیب جدی به زیرساخت های عمرانی و اقتصادی استان وارد نشود.
وی همچنین بخشی از حوادث غیرمترقبه از جمله زلزله و سیل را خدادادی و طبیعی عنوان کرد و گفت: در این زمینه مسئولان باید آمادگی لازم را داشته باشند زیرا مدیریت بحران باید در تمام اوقات از برنامه و راهکار مقابله برخوردار باشد.
در این نشست کاووس محمودی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان و رئیس کارگروه امداد و نجات شورای هماهنگی مدیریت بحران به ارائه گزارش در خصوص اقدامات انجام شده پرداخت.
8066

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
مدیریت بحران: نقدی بر شیوه های تحلیل و تدبیر بحران در ایران مدیریت علوی