وزارت خارجه رژیم صهیونیستی میزبان هیاتی از خبرنگاران عربی از جمله عربستانی بود


وزارت خارجه رژیم صهیونیستی اعلام کرد که اخیرا میزبان هیاتی از خبرنگاران عرب ساکن اروپا از جمله خبرنگاران عربستانی بوده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فلسطین الیوم، وزارت خارجه رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای اعلام کرد که این وزارتخانه برای اولین بار در روزهای 14 تا 19 ماه جاری میلادی میزبان هیاتی از خبرنگاران عرب مقیم اروپا در قالب طرح جذب مخاطبان عرب مقیم خارج در کنار کشورهای عربی بوده است.

طبق بیانیه وزارت خارجه رژیم صهیونیستی، این هیات شامل چهار خبرنگار بود که در رسانه‌هایی چون دویچه وله، بی‌بی سی، اسکای نیوز عربی و روزنامه‌های عربی و تحت وب مثل سایت روزنامه الشرق الاوسط و روزنامه‌ ایلاف و همچنین مدیران سایت‌های خبری فعالیت دارند.

این وزارتخانه اظهار داشت: طرح میزبانی از این هیات با هدف شرح این مساله بود که "اسرائیل" می‌تواند علاوه بر ساکنان کشورهای عربی، مخاطبان عرب دیگری را که در کشورهای غیرعربی ساکن هستند و رسانه‌های عربی در آنجا جایگاه بزرگی ندارد، جذب کند.

این وزارتخانه افزود: اعضای این هیات از کشورهای مصر، عراق و کردهای سوریه بودند اما آنها شرط گذاشته‌اند که در صورت عدم افشای اسامی‌شان در این گفت‌وگو شرکت خواهند کرد.

طبق بیانیه مذکور، این خبرنگاران از کنست، موزه هولوکاست، دادگاه عالی عدالت، دانشگاه حیفا، مرکز پژوهش هرتزلیا بازدید کردند.

در همین راستا آویخای ادری، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی در صفحه رسمی خود در فیسبوک عکسی از دیدار خود با رامی عزیز خبرنگار مصری منتشر کرد.

ادرعی در کنار انتشار این عکس نوشت، خبرنگار مصری با من درباره دوست اردنی‌اش در دانشگاه رم صحبت کرد و گفت که او تصور می‌کرده آویخای ادرعی یک شخصیت خیالی است.

ادرعی ادامه داد: رامی عزیز واقعا از دیدن من شگفت زده شده بود و از اینکه توانسته با من دیدار کند ابراز خرسندی می‌کرد.

رامی عزیز یک خبرنگار مصری ساکن اروپاست که در خصوص مسائل مصر و خاورمیانه در روزنامه "تایمز آو اسرائیل" می‌نویسد و کارشناسی ارشد علوم سیاسی از دانشگاهی در ایتالیا دارد.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
خبرنگاران در جنگ با داعش و رژیم صهیونیستی