سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



كدورت آب شرب خرم آباد 4 برابر حد مجاز/ نارضایتی مردم از كیفیت پایین آب


به گزارش خبرنگار ایرنا، مردم خرم آباد برغم آنكه مسئولان از عدم آلوده بودن آب شرب این شهر سخن می گویند ولی با توجه به كدر و گل آلود بودن آب لوله كشی بناچار برای حفظ سلامت خود از آب های معدنی استفاده می كنند.
در این میان شایعاتی نیز مبنی بر آلودگی آب و غیرقابل استفاده بودن آن در محافل عمومی انتشار یافته كه این نیز موجب نگرانی مردم مركز استان شده، شایعاتی كه هر روز پر و بال بیشتری گرفته و موج اضطراب در میان مردم را افزایش می دهد.
بدون شك بارش 205میلیمتر باران طی حدود 90 ساعت موجب شادی و شكرگزاری است اما مادامی كه زیرساخت های اولیه فراهم نباشد، گاهی اوقات حلاوت نزول این نعمت ها به نگرانی و نارضایتی تبدیل می شود.

*** تامین 70 درصد آب شرب خرم آباد بدون استفاده از تصفیه خانه
مدیرعامل شركت آب و فاضلاب لرستان گفت: در حال حاضر 30 درصد آب شرب مشتركان خرم آباد توسط یك تصفیه خانه، 20 درصد چشمه ها و 50 درصد با استفاده از چاه تامین می شود.
حمیدرضا كرم وند افزود: برغم كدر بودن آب در حال حاضر آب مصرفی تمامی این مشتركان سالم و بهداشتی بوده و جای نگرانی در این خصوص وجود ندارد.
وی با اشاره به بارش باران اخیر و سیلاب در برخی از نقاط شهر خرم آباد تصریح كرد: آب آشامیدنی این شهر از چشمه های طبیعی تامین می شود وكدورت این چشمه ها پس از بارندگی های مداوم مشكلی در خصوص آلودگی آن ایجاد نكرده است.
مدیر عامل شركت آب و فاضلاب لرستان ادامه داد: دست كم باید دو واحد تصفیه خانه برای خرم آباد تاسیس شود كه این مهم به دلیل نبود اعتبار محقق نشده است.
به گفته كرم وند، آبفای خرم آباد 130 هزار مشترك دارد كه مصرف این مشتركان در دوره 45 روز گذشته 26 میلیون و 400 هزار متر مكعب بوده است.

***آب شرب خرم آباد آلودگی میكروبی ندارد/كیفیت شیمیایی آب نامطلوب است
مدیر گروه بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشكی لرستان نیز در این خصوص گفت:آب شرب خرم آباد از طریق سه دهنه چشمه گلستان، مطهری و گرداب و 38 حلقه چاه عمیق تامین می شود.
رضا پیری علم با بیان اینكه 70 درصد آب شرب خرم آباد از طریق 38 حلقه چاه تامین می شود افزود: آب شرب 25 درصد مردم خرم آباد شامل مناطق كوی ارتش، اسدآبادی،107 هكتاری فاز یك كیو، خیابان انقلاب تا محدوده دره گرم تحت پوشش تصفیه خانه است.
وی ادامه داد: با وقوع بارندگی های هفته گذشته و بالا آمدن سطح آبهای زیرزمینی، كدورت آب شرب در مناطقی از جمله قاضی آباد، كوی فلسطین و قسمت هایی از خیابان ناصرخسرو بیش از حد مجاز است.
وی گفت: این آب از منظر زیبا شناختی مورد اعتراض مشتركان بوده كه در مدت یك هفته گذشته كدورت آب به كمتر از 20ntu ( واحد كدورت سنجی) كاهش یافته و این در حالی است كه استاندارد این میزان 5ntu و حد مطلوب آن كمتر از 1ntu است.
مدیر گروه بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشكی لرستان با اشاره به اینكه كنترل كیفی آب آشامیدنی خرم آباد از طریق بازرسی مكرر انجام می شود اضافه كرد: از فروردین ماه امسال تاكنون دو هزار و 145 مورد كلر سنجی و 125 نمونه میكروبی آب شهر خرم آباد برداشت و آزمایش شده است.
پیری علم با اشاره به انجام دو نمونه آزمایش شیمیایی نیز بیان كرد: آب شرب خرم آباد از نظر آلودگی میكروبی مشكلی نداشته اما از نظر كیفیت شیمیایی به دلیل كدورت بیش از حد، نامطلوب است كه این امر خطری برای سلامت شهروندان ایجاد نخواهد كرد.
وی گفت: هم اكنون كلر زنی به میزان بالا انجام می شود و به شهروندان توصیه می شود آب را پس از ته نشین شدن استفاده كنند.
به گفته پیری علم شهروندان در خصوص سلامت آب خرم آباد نگرانی نداشته باشند.
3210/7269/6060

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
تبدیل آب لجَن حوض به آب شرب با دستگاه تصفیه آب خانگی آکواجوی