تدوین نقشه راه تبدیل استان زنجان به قطب برق و الکترونیک کشور


رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان از تدوین نقشه راه تبدیل استان زنجان به قطب برق و الکترونیک کشور خبر داد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه زنجان، «ناصر فغفوری» در نخستین جلسه کارگروه تخصصی برق و الکترونیک استان افزود: بر اساس نقشه راه تدوین شده، کارگروه تخصصی برق و الکترونیک به ریاست سازمان صنعت، معدن و تجارت و نیز کارگروه فناوری اطلاعات،IT و ICT به ریاست اداره‌کل ارتباطات و فناوری اطلاعات برای عملیاتی کردن مصوبه ریاست جمهوری مبنی بر تبدیل استان زنجان به قطب برق و الکترونیک مصوب شده است.

وی با اشاره به اهداف تشکیل کارگروه تخصصی برق و الکترونیک، یادآور شد: تدوین برنامه‌های عملیاتی، رصد کردن مشکلات احداث و راه‌اندازی شهرک و جذب سرمایه‌گذار از اهداف تشکیل این کارگروه است.

فغفوری در ادامه از برگزاری جلساتی با سندیکای برق و الکترونیک کشور در جهت جذب سرمایه‌گذاری اعضای سندیکا در استان زنجان در آینده نزدیک خبر داد.

رئیس سازمان صنعت، ‌معدن و تجارت استان با اشاره به اجرای عملیات زیر بنایی احداث شهرک تخصصی برق و الکترونیک، IT و ICT در استان اظهار کرد: این شهرک تخصصی که در 17 کیلومتری اتوبان «زنجان - ابهر» واقع شده است، هم‌اکنون عملیات خیابان‌کشی و زیرسازی انجام شده و جدول‌گذاری و اجرای شبکه‌های داخلی آب و برق در حال انجام است.

این مسئول با اشاره به واگذاری زمین‌های این شهرک از ابتدای سال 95، یادآور شد: هم‌اکنون تقاضاهایی در خصوص خرید زمین و آغاز فعالیت در این شهرک وجود دارد.

وی با اشاره به آمادگی سازمان برای بازسازی صنایع برق استان خاطرنشان کرد: هم‌اکنون تکمیل، نوسازی و بهینه‌سازی مصرف انرژی واحدهای تولیدی در اولویت است.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
طارم زنجان قطب تولید زیتون در منطقه آذربایجان و کشور