سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



مقامات امنیتی رژیم صهیونیستی: اسرائیل قصد حمله به غزه را ندارد


مقامات امنیتی رژیم صهیونیستی: اسرائیل قصد حمله به غزه را نداردفارس/ مقامات امنیتی رژیم صهیونیستی می‌گویند اسرائیل قصد ندارد به‌رغم اقدام حماس در حفر تونل، به نوار غزه حمله کند.

مقامات ارشد امنیتی صهیونیستی می‌گویند اسرائیل قصد ندارد با استفاده از اطلاعیه حماس درباره حفر تونل از غزه به اراضی اشغالی، به عنوان بهانه‌ای برای انجام عملیات نظامی علیه حماس در این باریکه استفاده کند.

به نوشته روزنامه «هاآرتص»، چند روز پیش بود که «اسماعیل هنیه» معاون رئیس‌دفتر سیاسی حماس اعلام کرد، اعضاء این سازمان به منظور آماده‌ شدن برای جنگی دیگر با اسرائیل، در حال حفر تونل هستند.

در واکنش به سخنان هنیه بود که «بنیامین نتانیاهو» گفت، اگر اسرائیل از این تونل‌ها هدف حمله قرار گیرد، بسیار شدیدتر از جنگ غزه در سال 2014، واکنش نشان خواهد داد.

همزمان نیز «اسحاق هرتزوگ» رهبر حزب «اتحادیه صهیونیست» از کابینه رژیم صهیونیستی خواست تردید را کنار گذارد و به نیروهای نظامی دستور بمباران و تخریب این تونل‌ها را بدهد.

هاآرتص نوشت، اکنون به نظر می‌رسد بخش امنیتی اسرائیل می‌خواهد اوضاع را آرام سازد. بر این اساس، مقامات امنیتی تاکید کردند تلاش بسیاری صورت گرفته تا این تونل‌ها کشف شود.

آنها افزودند: «اسرائیل به دنبال رویارویی نظامی دیگر علیه حماس نیست و تنها در صورتی دست به اقدام می‌زند که حماس کاری علیه اسرائیل انجام دهد».

بر اساس این گزارش، «موشه یعلون» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی دوشنبه در مصاحبه با رادیو اسرائیل گفت، از زمان جنگ غزه در تابستان 2014 تاکنون، حماس نه یک راکت و نه حتی یک گلوله از نوار غزه به سمت اسرائیل شلیک نکرده است.

روزنامه «هاآرتص» در انتهای گزارش خود نوشت، اسرائیل نگران است تداوم اظهارات تهدیدآمیز مقامات اسرائیلی باعث پیش‌بینی غلط حماس شود و این سازمان گمان کند اسرائیل در آستانه حمله قرار دارد و در نتیجه دست به اقدام پیشگیرانه بزند. از این رو، مقامات امنیتی صهیونیستی از اعضاء کنست (پارلمان اسرائیل) درخواست کرده‌اند مسئولانه رفتار کنند و از بیان اظهارت تحریک‌کننده که باعث سو‌ءبرداشت حماس می‌شود،‌ خودداری کنند.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید

منبع: فارس


ویدیو مرتبط :
حمله جنگنده های رژیم صهیونیستی به غزه