سرگرمی


2 دقیقه پیش

دانلود بازی اندروید

اندروید (از یونانی: به معنای مَرد، انسان، شبه آدم یا رُبات (آدم آهنی))، (به انگلیسی: Android) یک سیستم عامل همراه است که گوگل برای تلفن‌های همراه و تبلت‌ها عرضه می‌نماید و ...
2 دقیقه پیش

بازی اکشن-ماجرایی اسطوره های کوچک/ Pocket Legends

آخرین خبر/ Pocket Legends یکی از جذاب ترین بازی های آنلاین اکشن و سرگرم کننده برای سیستم عامل اندروید است. باید اشاره کرد که این بازی، اولین و بهترین بازی کمپانی MMO است که موفقیت ...



استفاده از تخته سیاه در دکوراسیون منزل


استفاده از تخته سیاه در دکوراسیون منزلپارسه گرد/ این تخته سیاه را در هر ابعاد یا رنگی که دوست دارید و هر مکانی در منزل می‌توانید مورد استفاده قرار دهید. فرمول رنگ اصلی تخته سیاه که اغلب در فروشگاه‌ها قابل تهیه هستند، به رنگ سبز و مشکی است. اما می‌توانید با استفاده از دستور ساخت که در ادامه خواهیم گفت، آن‌را در رنگ‌ و یا هر سایه دیگری که مایل باشید، خودتان بسازید. با نصب تخته سیاه در منزل و یادداشت کردن قرار ملاقات‌ها و مواردی که باید یادآوری شود و هم‌چنین نوشتن پیام‌ها، اطمینان داشته باشید که دیگر هیچ موضوعی را فراموش نخواهید کرد. می‌توانید از تخته سیاه به‌عنوان فضایی برای نقاشی و سرگرمی کودکان نیز استفاده کنید. برای شروع می‌توانید از ایده‌های زیر پیروی کنید یا با توجه به فضا و موقعیت مکانی خودتان قسمتی را برای ایجاد آن در نظر بگیرید.
تقویم دیواری
یک فضای کار خانگی نقطه ایده‌آلی برای نوشتن برنامه‌های خانوادگی است. روی یک دیوار مسطح، جدولی با شش مربع بکشید و هریک را با یک رنگ متفاوت از دیگری رنگ‌آمیزی کنید و کل دیوار را نیز با رنگ مخصوص تخته سیاه برای نوشتن مطالب و موضوعات بیشتر، رنگ بزنید. برای شروع لایه اول رنگ، کل دیوار را با رنگ مشکی مخصوص آماده پوشش دهید و سپس آن‌را با سایه‌های دیگر ترکیب کنید و مربع‌های کوچک‌تر را با رنگ‌های متنوع و تیره و روشن رنگ‌آمیزی کنید.
رختکن فضای ورودی
قسمت پایین دیوار فضای ورودی نیز جای مناسبی برای ایجاد یک تخته سیاه است، که می‌توانید روی آن طرح‌هایی بکشید و مانند یک بوم نقاشی مورد استفاده قرار دهید و در صورت تکراری شدن تنها با یک اسفنج مرطوب سطح آن‌را پاک کنید و روی آن آثار جدید خلق کنید. هم‌چنین دیوار کنار نرده‌های پله نیز به‌همین صورت می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد و سطح آن‌را با رنگ مخصوص تخته سیاه آماده (سبزرنگ) پوشش دهید و برای ایجاد جذابیت بیشتر در فضا از آن استفاده کنید.
نوشتن پیام‌ها و نکات ضروری
نصب تخته سیاه در منزل می‌تواند روی قسمت‌های دیگر و غیر دیوار نیز انجام گردد. به‌طور مثال می‌توانید روی قفسه ورودی سه قاب درست کنید و داخل آن تخته سیاه را قرار دهید تا پیام‌های ضروری را روی آن یادداشت کنید. حتی به‌طور ساده‌تر می‌توانید یک تخته سه‌لایه با سطح صاف و مسطح را بردارید و به اندازه سه قاب از آن برش بزنید و سطح آن‌را با رنگ مخصوص بپوشانید و روی دیوار بچسبانید.
لیست لوازم مورد نیاز برای خرید و مهمانی
می‌توانید به سادگی با زدن یک لایه رنگ مخصوص تخته سیاه روی تابلوی اعلانات منزل‌تان، آن‌را به یک لیست خرید و مهمانی مناسب تغییرشکل دهید. با داشتن هم‌چین لیستی و برنامه‌ریزی و مشورت با اعضای خانواده، می‌توانید یک مهمانی فوق‌العاده ترتیب دهید.
نوشتن نام ادویه‌جات و مواد غذایی
ممکن است گاهی با باز کردن درب کابینت و قفسه ادویه‌جات دچار سردرگمی شوید و بسیاری از ادویه‌جات را به دلیل ظاهر یا بوی مشابه در آشپزی، اشتباه به‌کار گیرید. برای رفع این مشکل نیز می‌توانید درب کابینت را از داخل با رنگ مخصوص تخته سیاه پوشش دهید و نام مواد را روی آن بنویسید، تا هنگام استفاده دچار اشتباه نشوید.
یادآوری لیست لوازم مورد نیاز آشپزخانه
پشت درب آشپزخانه نیز مکان مناسبی برای ایجاد تخته سیاه است. می‌توانید درب آشپزخانه را از پشت توسط یک لایه رنگ مخصوص تخته سیاه پوشش دهید و لیست لوازم مورد نیاز برای خرید را روی آن یادداشت کنید. البته پیشنهاد می‌کنیم این رنگ را صاف و یک‌پارچه و با سایه‌ای مشابه سمت دیگر درب، رنگ‌آمیزی نمایید. همین کار را برای درب کمد اتاق کودکان نیز می‌توانید انجام دهید و درب کمد را از داخل به فضایی برای نقاشی یا نوشتن برنامه هفتگی‌شان تبدیل کنید. توجه کنید هنگام رنگ کردن قسمت‌هایی که نمی‌خواهید روی آن‌ها رنگ ریخته شود مانند دستگیره‌ها و قسمت‌های فلزی، آن‌ها را توسط نوار یا پارچه بپوشانید.
لوازم مورد نیاز برای اجرا:
رنگ لاتکس
ظرف مخصوص برای ترکیب مواد
پودر سنگ (ملات یا خمیر مخصوص که برای پر کردن درز بین سرامیک و کاشی به‌کار برده می‌شود)
هم‌زن مخصوص رنگ
قلم‌موی اسفنجی یا غلتک جهت رنگ‌آمیزی
کاغذ سمباده درشت (150-گریت)
گچ
ابر- اسفنج
مراحل اجرای رنگ:
1. برای شروع روی سطح مورد نظر یک لایه رنگ لاتکس با هر سایه رنگی که تمایل دارید، بزنید. برای قسمت‌های کوچک مانند درب، یک فنجان رنگ را درون ظرف بریزید و به آن 2 قاشق غذاخوری پودر سنگ اضافه کنید و سپس با هم‌زن مخصوص آن‌ها را با یکدیگر ترکیب کنید.
2. رنگ به‌دست آمده را توسط قلم‌موی اسفنجی یا غلتک روی یک سطح بتونه‌کاری شده یا از قبل رنگ شده، بزنید. این کار را در بخش‌های کوچک انجام دهید و روی هر نقطه را چند بار بکشید تا آن‌را به‌طور کامل پوشش دهد و سطحی یک‌نواخت و صاف ایجاد شود. سپس صبر کنید تا به‌طور کامل خشک شود.
3. برای صاف‌تر شدن سطح، قسمت‌های برآمده را سمباده بکشید و گرد و خاک حاصل از آن‌را پاک کنید.
4. برای اطمینان از صاف و نرم بودن سطح، با لبه گچ تمام تخته را بپوشانید. سپس آن‌را با یک اسفنج مرطوب به‌طور کامل پاک کنید.



منبع: پارسه گرد


ویدیو مرتبط :
طرز تهیه شکلات تخته‌ ای خانگی تلخ با پودر کاکائو سیاه در منزل‌