سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



اختصاص 50 میلیارد تومان برای توسعه مدارس پیش‌دبستانی با اولویت مناطق محروم


به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، مراسم بزرگداشت مقام معلم امروز با حضور علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش، اسفندیار چهاربند مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران و جمعی از فرهنگیان در خانه معلم منطقه 3 برگزار شد.

وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت:‌ آموزش و پرورش به لحاظ وسعت اهمیت دستگاه منحصربه‌فردی است؛ به لحاظ وسعت حضور در 105 هزار مدرسه در کشور و یک میلیون همکار فرهنگی، 13 میلیون دانش‌آموز و 26 میلیون اولیا در هیچ سازمانی چنین وسعتی وجود ندارد.

وی ادامه داد: در دورترین روستاها اگر پرچمی دیده می‌شود آن بالای سر مدرسه است و دانش‌آموزان عشایری نیز از  ‌آموزش و پرورش بی‌بهره نیستند و به لحاظ جمعیت و شمول مخاطب آموزش و پرورش بی‌نظیر است.

فانی افزود: به لحاظ اهمیت نیز آموزش و پرورش منحصربه‌فرد است و بالاترین سرمایه هر کشور که کودکان، نوجوان و جوانان من هستند در اختیار آموزش و پرورش است.

وزیر آموزش و پرورش تأکید کرد: زیرساخت منابع انسانی آینده کشور را در آموزش و پرورش می‌سازیم و بالاترین سرمایه و شاخص‌ترین سرمایه هر کشور برای تفسیر توسعه‌یافتگی نیروی انسانی است که این شاخص مهمترین عامل برای ارزیابی توسعه پایدار است که بنای آن در آموزش و پرورش است.

وی یادآور شد: در این دستگاه حساس عواملی در تعلیم و تربیت مؤثر است که شامل فضای ‌آموزشی، تجهیزات، مدیریت، منابع، محتوا و نیروی انسانی و معلم است اما این سؤال همیشه مطرح بوده است که در بین این عوامل نقش معلم کجاست که در پاسخ باید گفت نقش معلم نقش ممتازی در فرایند تعلیم و تربیت است.

فانی با بیان اینکه نقص اصلی از نبود معلم است، گفت: در آموزش و پرورش نقش معلم کلیدی است و بنده به این جلسه آمده‌ام تا دست معلمان را ببوسم.

وزیر آموزش و پرورش تأکید کرد: همه آینده کشور در معلم خلاصه می‌شود یعنی اگر به دنبال آینده خوب هستیم باید به معلم برسیم آن هم به لحاظ معیشت، منزلت و هویت و تلاش‌هایی که صورت گرفته است تحقق پیدا خواهد کرد.

وی با  اشاره به طرح رتبه‌بندی معلمان، گفت: این طرح بار مالی هزار و 350 میلیارد تومانی برای سال 94 داشت و 3 هزار و 500 میلیارد تومان نیز بار مالی برای سال جاری دارد و شخص رئیس جمهور نیز از ‌آن حمایت کرده است و امیدواریم در سال 95 بتوانیم از اظهارنظرهای مفیدی برای نظام تعلیم و تربیت استفاده کنیم.

فانی استراتژی اصلی در آموزش و پرورش را ارتقای کیفیت دانست و افزود: بنده 46 سال معلم هستم که در همه جا و مقاطع مختلف درس داده‌ام و باید بپذیریم اگر به دنبال آینده بهترین هستیم کلید آن دست خودمان است و ارتقای کیفیت در آموزش و پرورش را نباید فراموش کنیم که این شامل ارتقای در روش تدریس، چرخش از حافظه‌محوری به خلاقیت‌محوری و استفاده از وسایل آموزشی است.

وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: ذیل این استراتژی عدالت آموزشی است که باید در آموزش و پرورش دنبال شود؛ سال گذشته 110 مدرسه تک دانش‌آموزی داشتیم که این آمار را وقتی در سمینارهای جهانی مطرح می‌کنیم مورد تحسین قرار می‌گیریم.

وی ادامه داد: می‌دانیم که چنین مدرسه‌ای پرهزینه است اما احساس می‌کنیم نباید دانش‌آموزی از تحصیل باز بماند و در دو سال گذشته در استان سیستان و بلوچستان 72 هزار کودک را با مراجعه به در خانه‌هایشان از آنها ثبت نام کرده و به مدرسه آورده‌ایم و 400 هزار دانش‌آموز را نیز به مدارس شبانه‌روزی آوردیم.

فانی تصریح کرد: بعضی از دانش‌آموزان زبانشان فارسی نیست و در ابتدای تحصیل توانایی برقراری ارتباط با معلمان را ندارند. سال گذشته بیش از 65 درصد بچه‌های 5 سال تمام را به پیش‌دبستانی آوردیم.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
استفاده از بخاری نفتی در مدارس مناطق محروم مریوان