فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



نمایش دور هم‌نشینی‌ خانواده‌های ایرانی در طنز «کرسی »


به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، نشست خبری برنامه «کرسی» با حضور اسرافیل علمداری مدیر تامین و تولید برنامه‌های شبکه شما، امیر قمیشی تهیه کننده و رضا رفیع مجری برنامه در سالن اجتماعات شبکه شما برگزار شد. 

علمداری در این نشست که به صورت نمادی از کرسی‌های قدیم برگزار شده بود گفت: شبکه شما به عنوان شبکه ملی اقوام و آئینه تمام نمای استانها و اقوام ایرانی است که سعی می‌کنیم برنامه‌هایی که در استانهای مختلف تولید می‌شود را در این شبکه نشان دهیم. 

وی افزود: تلاش ما این است که تولیدات شبکه شما باعث پیوند افراد مختلف بشود و برنامه‌های آینده این شبکه با همین رویکرد تولید و پخش می‌شود.

حضور شاعران و ادیبان سراسر کشور در برنامه «کرسی»

امیر قمیشی تهیه کننده برنامه کرسی گفت: ضبط برنامه کرسی به پایان رسیده است و برنامه تولیدی شبکه شما است که از حدود 5 ماه گذشته از سوی مدیران این شبکه سفارش شده و همزمان با فصل زمستان و با هدف ترغیب مخاطبان به خرید، احیای شب‌نشینی‌های اسلامی با تاکید بر قومیت‌ها و سنت‌های مختلف و با اجرای رضا رفیع این برنامه تولید شده است. 

وی با بیان اینکه چارچوب برنامه کرسی به سوی ادبیات پارسی و طنز فاخر قرار دادیم افزود: سعی ما این بود که برنامه کرسی به قندپهلو نزدیک نشود و با توجه به اینکه شبکه شما شبکه ملی استان‌های رسانه ملی است با تاکید بر لهجه‌ها و آداب و رسوم و سنن‌های مختلف در تلاش بودیم که این برنامه با محوریت ادبیات و طنز فاخر متمایز باشد.

تهیه کننده کرسی اضافه کرد: میهمانان این برنامه شامل شاعران و ادبیان سراسر کشور بودند که این برنامه به صورت آزاد و شوخی‌های دوستانه و مرتبط با آداب و رسوم همان استان ضبط و پخش شده است. 

قمیشی تصریح کرد: «کرسی‌نشینی» بخش اصلی این برنامه بوده و بخش‌های دیگری با عناوین کرسی‌گران، کرسی‌واره، کرسی‌نشین و کرسی‌خطابه در برنامه قرار داشته‌اند و رویکرد شبکه شما از آن استفاده کردیم. 

وی اظهار کرد: برنامه کرسی نمایشی از آئین‌ها، مراسم‌ها و جشن‌های اقصی‌نقاط اسلامی بوده و تهرانیزه نیست. 

تهیه کننده کرسی با اشاره به اینکه این برنامه از عنصر رقابت خالی بوده است، گفت: آغاز این برنامه از یک هفته پیش از شب یلدا آغاز و تا ماه آینده ادامه دارد. کرسی مروج دورهم‌نشینی‌های خانواده‌ها بوده که در 40 قسمت 50 دقیقه‌ای به صورت شبانه ساعت 21 از شبکه شما پخش می‌شود. 

بازآفرینی و توجه به سبک زندگی ایرانی - اسلامی در کرسی

رضا رفیع سردبیر و مجری برنامه کرسی در این نشست گفت: این برنامه در راستای بازآفرینی و یادآوری بخشی از سبک زندگی ایرانی‌ها تولید و پخش می‌شود. 

وی با بیان اینکه در عرصه پیشرفت تکنولوژی‌های نوین ارتباطی در جامعه امروز برنامه کرسی بهانه‌ای است برای دور هم بودن خانواده‌ها و نماد یک دوره هم‌نشینی‌ استانی بوده است. 

رفیع با بیان اینکه در بسیاری از شهرها و استانها کرسی را نمی‌شناسند، گفت: تلاش ما این بود که توجه به سبک زندگی ایرانی و اسلامی در دو مقوله توجه و بازآفرینی به سنت‌های گذشته و نیز نزدیکتر شدن سبک زندگی گذشته و امروز و تلفیق آن دو با یکدیگر این برنامه در قالبی طنز این مفاهیم را به جامعه منتقل کند. 

مجری برنامه کرسی اضافه کرد: تاکید این برنامه پیشتازی رسانه ملی در استفاده درست از وسایل ارتباطات جمعی و آموزش در استفاده از این وسایل می‌باشد. 

وی اضافه کرد: در دوران گذشته در این محافل گلستان و بوستان سعدی تدریس می‌شده است که اما امروزه اینگونه کتابها به فراموشی سپرده شده و ما تلاش کردیم در برنامه کرسی یادآور شاعرانی همچون سعدی و حافظ باشیم که با توجه به آنها می‌توانیم مقابل تهاجم فرهنگی عصر جدید ایستادگی کنیم و در زمینه تولید فرهنگی سخن بگوییم. 

رفیع افزود: برنامه کرسی در جهت افزایش صمیمیت خانواده‌ها با یکدیگر تولید و پخش شده است. 

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
طنز آینده ای نه چندان دور دانشجویان ایرانی خارج از کشور