سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



جزئیات بازدید مردم از مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای کشور/ از سیم‌کشی ساختمان تا نقاشی


به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور اخیرا طرحی را در کشور کلید زده که براساس آن مردم و خانواده‌ها با مراجعه به مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای با کارگاه‌های مهارتی آشنا می‌شوند.

بر اساس این گزارش با توجه به بیکاری جوانان ویژه فارغ‌التحصیلان موضوع مهارت‌آموزی یکی از محوری‌ترین راه‌های ایجاد اشتغال است که بر مبنای آن افراد با مراجعه به این مراکز آموزشی با نحوه کار آشنا می‌شوند، علاوه بر این برخی کارگاه‌های آموزشی این مراکز به صورت رایگان برای مردم در نظر گرفته شده است.

براساس مشاهدات خبرنگار فارس، یکی از مسئولان کارگاه‌های عروسک‌سازی در مرکز شماره 4 شهید بهرامی واقع در یافت‌آباد به صورت بخش خصوصی وارد شده و در هر دوره برای 24 نفر آموزش ارائه می‌دهد.

در این صورت افرادی که علاقه‌مند به دریافت مهارت هستند، ضمن دریافت گواهینامه پس از پایان دوره آموزشی امکان فروش محصولات خود به همان شرکت را خواهند داشت و به نوعی اشتغال پایدار ایجاد خواهد شد.

به گزارش فارس، در این مرکز آموزشی کوروش پرند رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور ضمن دعوت از مردم از اشتغال مستقیم 60 درصد از مهارت‌آموزان فنی و حرفه‌ای پس از دریافت گواهینامه خبر داد.

بر اساس این گزارش این بازدید همگانی از مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای کل کشور از امروز به مدت 6 روز تا 21 آبان ماه برنامه‌ریزی شده است که برمبنای آن جوانان با نحوه کار و مهارت‌های لازم آشنا می‌شوند.

دوره‌های مهارتی مرکز شماره 4 شهید بهرامی طبق بروشور توزیع شده به شرح زیر است.

اتومکانیک درجه 2، تراشکار درجه یک و 2، جوشکار سازه‌های فولادی با فرآیند SMAW ، بازرسی قطعات جوشکاری، درودگری درجه یک و 2، برق ساختمان درجه 2، نصب و سیم‌کشی تجهیزات الکتریکی ساختمان، راه‌انداز الکترو موتورهای تک فاز و سه فاز، کاربر PLC، کمک آرماتور بند، کمک قالب‌بند و کفراژبند و نقاش ساختمان درجه 2 از جمله این دوره‌های مهارتی است.

انتهای پیام/ب


ویدیو مرتبط :
سیم کشی ساختمان