«ابد و یک روز» تاریخ سینمای ایران را به قبل و بعد از خودش تقسیم می‌کند


عید امسال با همه عیدهای دیگر فرق دارد و اطمینان دارم فیلم‌ها می‌تواند در اکران عمومی توفیق خیلی زیادی پیدا کنند.

رضا درستکار منتقد سینما در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: به نظرم فیلم «ابد و یک روز» یک نقطه عطف بسیار بسیار خاص در تاریخ سینمای ماست که تاریخ سینمای ایران را به قبل و بعد از خودش تقسیم می‌کند؛ این فیلم هم از منظر فنی و هم از منظر محتوایی یک متد جدید برای اندازه‌گیری سینمای ماست که نشان می‌دهد خیلی از معیارهای گذشته را باید بریزیم و معیارهای جدید را در نظر بگیریم.  وی ادامه داد: «ابد و یک روز» جزو اتفاق‌های خلاقانه هر ده سال یکبار است؛ اگر در دهه 40 «قیصر»، در دهه پنجاه «گوزن‌ها»، در دهه شصت «هامون» ، در دهه هفتاد« آژانس شیشه‌ای» و در دهه هشتاد فیلم‌هایی از اصغر فرهادی مثل «درباره ‌الی» و « جدایی نادر از سیمین» داشتیم؛ اکنون در دهه نود فیلم «ابد و یک روز» را داریم من بعید می‌دانم فیلمسازی بتواند در طی پنج سال آینده چنین فیلمی بسازد. 

درستکار در خصوص وضعیت سینمای ایران در سال آینده عنوان کرد: جشنواره فجر گذشته با داشتن حداقل 10 فیلم بالای متوسط و دو سه فیلم خیلی خوب جشنواره موفقی بود که این نشان‌دهنده‌ی موثر بودن فعالیت‌های مدیریت سینما در حوزه کلان است.
 
وی تصریح کرد: فکر می‌کنم در سال آینده شاهد اتفاق‌های خیلی خوبی برای سینمای ایران باشیم و سال 95 را در گیشه بسیار موفقی برای سینما می‌بینم. 

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
بزرگترین بازیگر تاریخ سینمای ایران