سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



پیش بینی قیمت طلا در روزهای آینده


پیش بینی قیمت طلا در روزهای آیندهخبرگزاری صدا و سیما/ کاهش ذخایر طلا و افزایش قیمت جهانی سبب افزایش بهای این فلز گران بها در داخل شده است.

عباداله محمدولی رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا گفت : طلا به عنوان سرمایه‌ای در دسترس همیشه در کنار ماست و به راحتی می توانیم در این زمینه سرمایه گذاری کنیم.

وی افزود: ما می توانیم بخشی از سرمایه خودمان را که به آن نیاز فوری نداریم در بازار طلا سرمایه گذاری کنیم و علاوه بر استفاده زینتی که از آن می کنیم در مواقع نیاز با کمترین هزینه و به راحت ترین شکل آن را تبدیل به پول کنیم.

* روند افزایشی قیمت طلا ادامه دارد

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا گفت: روند افزایشی قیمت طلا طی چند ماه گذشته وجود داشته و باتوجه به تحولات سیاسی، اقتصادی همچنان رو به بالاست.

محمدولی افزود: افزایش قیمت طلا به دو عامل عرضه و تقاضا و همچنین قیمت جهانی هر اونس طلا بستگی دارد.

وی ادامه داد : کشورهایی مانند چین وقتی وارد بازارهای جهانی می شوند برای خرید طلا تقاضا افزایش پیدا می کند و به این ترتیب قیمت طلا نیز افزایش پیدا می کند.

محمدولی افزود : ذخایر عمده طلا در دنیا دست چند کشور بزرگ مثل چین است و این ذخایر رو به کاهش است.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا افزود: استخراج از معادن در این کشورها به صورت سطحی انجام شده و به صورت عمقی این اقدام انجام نشده به دلیل اینکه این امر هزینه های زیادی را به همراه دارد و به لحاظ اقتصادی به صرفه نیست.

محمدولی با اشاره به اینکه مواد اولیه فلز طلا در بازارهای جهانی کاهش یافته است ، گفت: این کاهش ذخایر طلا و همچنین افزایش قیمت جهانی هر اونس طلا سبب افزایش قیمت طلا در بازارهای داخلی شده است.

وی افزود: این روند افزایش قیمت طلا در بازار داخلی وجود دارد و ما باید بتوانیم از فرصت های ایجادشده در جهت اشتغال و اقتصاد استفاده کنیم.

محمدولی گفت: فشار دلار در بازارهای جهانی نیز یکی دیگر از دلایل افزایش قیمت جهانی طلاست.

وی افزود: در بازارهای داخلی بعد از اجرای برجام کنترل و نظارت در بازار طلا باعث شده است تا قیمت ها کنترل شود و تنش و نوسانات در این بازار به حداقل برسد.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا ادامه داد: افزایش قیمتی نیز که درحال حاضر بازارهای داخلی وجود دارد به دلیل همان عوامل ذکرشده و از عهده ما خارج است.

با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: خبرگزاری صدا و سیما


ویدیو مرتبط :
پیش بینی قیمت دلار و طلا و سایر بازارهای مالی در چند سال آینده