سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



نشست راهبرد مبارزه با مواد مخدر در دیپلماسی ایران برگزار شد


به گزارش خبرنگار انتظامی خبرگزاری تسنیم، روز شنبه در نخستین نشست تخصصی راهبرد مبارزه با مواد مخدر در سیاست خارجی و دیپلماسی ایران برگزار شد.

در این نشست که به همت موسسه هم اندیشی جهانی راه برتر، به عنوان تنها موسسه غیردولتی مطالعاتی در ایران که به مساله مواد مخدر و جرائم سازمان یافته از منظر بین المللی می‌پردازد، جمعی از پژوهشگران حوزه سیاست خارجی، مواد مخدر و دیپلماسی حضور داشتند.

با توجه به گستردگی تهدیدات منطقه‌ای و بین المللی ناشی از مواد مخدر و همچنین پیامدهای ناشی از بی‌ثباتی‌های سیاسی و ناامنی‌های بوجود آمده در منطقه جنوب غرب آسیا، نقش مبارزه با موادمخدر در روابط خارجی ایران پررنگ‌تر از پیش شده است و از این رو در نشست اخیر، جایگاه و اهمیت راهبرد مبارزه با مواد مخدر در سیاست خارجی و دیپلماسی ایران به بحث گذاشته شد.

در این نشست، با اشاره به سیاست‌های مقابله با مواد مخدر درسه دهه گذشته، به تجربیات و توانمندی‌های به دست آمده در این مدت پرداخته شد و باتوجه به بلوغ تدریجی سیاستگذاری‌های مبارزه با مواد مخدر بر انتقال این تجارب از طریق کانال‌های دیپلماتیک به دیگر کشورها تاکید شد.

همچنین تاثیر انتقال این تجارب به دیگر کشورها و به ویژه کشورهای همسایه بر ارتقای امنیت در سطح منطقه‌ای و بین المللی از دیگر مباحثی بود که در این نشست مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

سرمایه‌گذاری در مبارزه با مواد مخدر به‌ عنوان مبارزه‌ای اخلاقی که در ایجاد هنجار‌های لازم برای سیاست خارجی و ارتقای جایگاه ایران در سطح بین الملل نقش بسیار مهمی داشته، از دیگر موضوعات مطرح شده در این نشست بود.

بنا بر این گزارش مرکز تحقیقات، رهیافت‌ها و مطالعات بین المللی مواد مخدر هم اندیشی جهانی راه‌برتر (کادراس)، در سال 1392 تاسیس شده است و پیش از این نیز کنفرانسی بین المللی با عنوان افغانستان و موادمخدر در سال 2014 برگزار کرده است. این موسسه در نظر دارد تا با انجام تحقیقات و برگزاری نشست‌‌های تخصصی داخلی و خارحی در حوزه مواد مخدر و جرائم سازمان یافته، زمینه‌های ارتباط بین جامعه علمی داخلی و خارجی را فراهم کند.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
نشست کمیته مبارزه با مواد مخدر در شهرستان برخوار