ضرورت مناسب‌سازی ساختمان‌های پزشکان در سطح استان زنجان


معاون امور توانبخشی بهزیستی استان زنجان بر ضرورت مناسب‌سازی ساختمان‌های پزشکان برای تسهیل تردد معلولان تاکید کرد.

فرهاد میرزایی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه زنجان، اظهار کرد: مسوولان سازمان نظام پزشکی استان زنجان معتقدند که در خصوص مقوله مناسب‌سازی، برای صدور مجوز مطب یا تمدید پروانه هیچ محدودیتی به چشم نمی‌خورد. به همین‌خاطر، وضع قوانینی با این مضمون از جانب وزارت بهداشت ضروری به نظر می‌رسد، این در حالی است که دانشگاه علوم پزشکی در صدور مجوز مطب‌ها نقشی نداشته و هیچ قانونی نیز برای ممانعت از صدور مجوز طبابت در ساختمان‌های دارای پله و فاقد آسانسور وجود ندارد.

این مسئول با بیان این‌که ساختمان‌های پزشکان شهر زنجان برای تردد معلولان و سالمندان استاندارد نیست، ادامه داد: همه مسئولان دانشگاه علوم پزشکی به مشکلات موجود در مکان‌های عمومی واقف هستند و در رابطه با تعیین مکان مناسب برای ساخت ساختمان پزشکان اعلام آمادگی کرده‌اند. دبیرخانه مناسب‌سازی، سوالاتی در قالب پروژه ارزیابی دستگاه‌ها در خصوص وضعیت فعلی آنها به 38 اداره کل فرستاده و نتیجه نهایی تا پایان دی به دبیرخانه کشوری ارسال می‌شود.

وی تصریح کرد: بر اساس قانون جامع حمایت از حقوق معلولان، همه وزارتخانه‌ها، موسسات، شرکت‌های دولتی و نهادهای عمومی موظف هستند شرایطی را فراهم کنند تا معلولان نیز مانند سایر افراد جامعه از امکانات و خدمات شهری بهره‌مند شوند. ساختمان‌های پزشکان نیز از مراکز پرترددی به شمار می‌روند که نیاز مبرم به مناسب‌سازی دارند، چراکه همه معلولان نمی‌توانند نیاز همیشگی خود به پزشکان را با تکیه به اطرافیانشان، رفع کنند.

میرزایی خاطرنشان کرد: صدور مجوز مطب در طول سال‌های گذشته بدون در نظر گرفتن دستورالعمل‌های مربوط به مناسب‌سازی و رعایت حال معلولان صورت گرفته و امیدواریم این مقوله در طول ماه‌های آتی مورد توجه مسئولان امر و خود پزشکان قرار گیرد. در واقع توجه به رفاه حال معلولان در اجرای پروژه‌های شهری، به اندازه سایر شهروندان عادی مهم بوده و هر ساله باید شاهد توسعه‌یافتگی بیشتری در این رابطه باشیم.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
پژمان جمشیدی در ساختمان پزشکان (سریال ساختمان پزشکان)