سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



ایران پیشتاز مبارزه با مواد مخدر/گسترش تولید مواد مخدر پس از حمله آمریکا به افغانستان


به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین سید محمدحسن ابوترابی فرد در مراسم افتتاح نمایشگاه عکس سالگرد احداث سازمان ملل متحد افزود: ایران در حوزه های مبارزه با مواد مخدر، فقرزدایی، حفاظت محیط زیست، بهداشت و سلامت فعالیت می کند و قدم های بلندی را نیز در حوزه سلامت و بهداشت برداشته است.
وی ادامه داد: تقریبا با اطمینان می توانم بگویم در کشورمان کسی از گرسنگی رنج نمی برد.
نایب رئیس اول مجلس در مورد پیشتاز بودن ایران در مبارزه با مواد مخدر گفت: ایران شهدای فراوانی را در این راه تقدیم کرده و نیروی انتظامی حضور پرتلاشی در این زمینه داشته است.
ابوترابی فرد ضمن اظهار تاسف از حضور کشورهای غربی به ویژه آمریکا در افغانستان خاطرنشان کرد: از زمان حضور آمریکا در این کشور همسایه شرقی، این کشور به تولیدکننده جدی مواد مخدر تبدیل شده و قربانیان آن هم تنها کشورهای همسایه هستند.
وی تاکید کرد: اقدامات منطقی سازمان ملل متحد در این مورد می تواند امیدبخش باشد.
ابوترابی فرد افزود: ایران حمایت هایی را نیز از حضور مهاجران به ویژه از سوی کشورهای شرقی داشته است و سازمان ملل متحد می تواند همکاری های منطقه ای را در این زمینه با ایران داشته باشد.
وی اظهارامیدواری کرد بتوانیم در زمینه ارتقای سلامت، بهداشت، کاهش فقر و مبارزه با مواد مخدر موثر عمل کنیم زیرا سازمان ملل متحد می تواند در این زمینه نقش مهمی را داشته باشد.
نایب رئیس مجلس تصریح کرد: معتقدم اگر شورای امنیت سازمان ملل متحد وجود داشت، کشور یمن این گونه قربانی نداده و این گونه مورد تجاوز قرار نمی گرفت زیرا شورای امنیت برای امنیت کشورها شکل گرفته اما اکنون به ابزاری برای محاصره یمن و حمایت از عربستان تبدیل شده است که این فاجعه تلخ از خاطر کشورهای منطقه و جهان حذف نمی شود.
ابوترابی فرد با اشاره به این که ما به رفتار شورای امنیت در زمینه موضوع هسته ای کشورمان منتقد هستیم، اظهارداشت: در طول 12 سال گذشته سازمان ملل متحد رفتار قابل قبول و دفاعی نداشته است و کشورهایی که به کلاهک هسته ای مجهز هستد همانند رژیم صهیونیستی باید مورد تحریم قرار گیرند اما متاسفانه این رژیم همچنان مورد حمایت است.
وی خطاب به گری لوئیس نماینده سازمان ملل متحد در ایران که در این بازدید وی را همراهی می کرد گفت: به شما اعلام می کنم اگر سازمان ملل متحد اصلاح شود دنیا نیز اصلاح می شود.
وی در پایان گفت: باید برنامه ریزی هایی انجام دهیم تا بتوانیم از تجربیات شما (گری لوئیس) نماینده سازمان ملل متحد در ایران بهره مند شویم.

**فرصت حضور ایران در مجامع بین المللی
به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا در ادامه، گری لوئیس نماینده سازمان ملل متحد در ایران روز دوشنبه پس از بازدید از نمایشگاه عکس سالگرد احداث سازمان ملل متحد افزود: اکنون فرصت خوبی است برای حضور ایران در مجامع بین المللی که مهم ترین آن همان مبارزه با تروریسم است.
وی ابتکار رئیس جمهوری ایران در مبارزه با اقدامات تروریستی را قابل قبول دانست و ادامه داد: ما تلاش خود را خواهیم کرد تا به ایران در این زمینه کمک کنیم و ندای کشورتان را به جهانیان برسانیم.
گری لوئیس نماینده سازمان ملل متحد در ایران اضافه کرد: تمام تلاش خود را برای به ثمر نشستن اقدامات ایران انجام می دهیم، ایران اقداماتی را در زمینه سلامت و مبارزه با مواد مخدر انجام داده که مایلیم تجربیات شما را در این زمینه در معرض دید جهانیان قرار دهیم.
وی تاکید کرد: مایلیم با نمایندگان مردم در این زمینه بیشتر گفت و گو کنیم تا آنها نیز از آنچه ما انجام می دهیم بیشتر مطلع شوند.
بر پایه این گزارش، گری لوئیس نماینده سازمان ملل متحد در ایران و حجت الاسلام و المسلمین محمدحسن ابوترابی فرد نایب رییس مجلس صبح دوشنبه از نمایشگاه عکس سالگرد احداث سازمان ملل متحد که در محل نمایشگاه های مجلس شورای اسلامی در حال برگزاری است، بازدید کردند.
در این نمایشگاه عکس، عکس هایی از تاریخچه سازمان ملل متحد در معرض نمایش قرار داده شده است.
علاء الدین بروجردی رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، عبدالرضا عزیزی رییس کمیسیون اجتماعی مجلس و فتح الله حسینی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس، حجت الاسلام و المسلمین محمدحسن ابوترابی فرد نایب رییس مجلس را همراهی می کردند.
سیام**9121**9132**1429

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
گزارش الجزیره از مبارزه ایران با ترانزیت مواد مخدر